تبلیغات
متخصصان ودانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد (مدآد) - مطالب آبان 1392
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ متعلق به متخصصین و دانشجویان افغانستانی مقیم استان قم میباشد. هدف اصلی این وبلاگ، اطلاع رسانی هموطنان عزیز درباره مسائل آموزشی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... افغانستان (در وهله اول) و جهان (در مرحله بعد) میباشد. گاهی نیز حرفهای ناگفته دلمان را ثبت خواهیم کرد.
دوستانی که مایل به تبادل لینک با ما هستند ما را با عنوان (مدآد) لینک کنند و در قسمت نظرات عنوان وبلاگ خود را بگذارند تا لینک شوند.
در صورت تمایل به همکاری در وبلاگ با ما ارتباط برقرار نمایید.
ایمیل مدیر وبلاگ
ahmad.ahmadi0069@gmail.com

مدیر وبلاگ : احمد احمدی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
متخصصان ودانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد (مدآد)
اتحاد، برادری، دیانت، ایثار، علم و تلاش رمز موفقیت و پیشرفت
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

صبح‌گاه سه‌شنبه گذشته (۲۱ عقرب/آبان) نمایشگاه صنایع دستی افغانستان با عنوان 'فیروزکوه: سنت و تداوم در هنر افغانستان' در موزه لیتون هاوس لندن بازگشایی شد. که به مدت سه ماه در لندن جریان خواهد داشت. این نمایشگاه تلاش مشترکی است از سوی 'موزه هنر اسلامی دوحه'، 'نهاد فیروزکوه در کابل' و 'موزه لیتون هاوس در لندن' برای معرفی صنایع دستی افغانستان در چهار بخش حکاکی، سرامیک، خطاطی و تزیین زیورات.


ناصر منصوری، یکی از اساتید برجسته کنده‌کاری افغانستان به لندن آمده و به دیدارکنندگان نمایشگاه در مورد این آثار معلومات می‌دهد. در میان این آثار برجسته‌ترین آنها قفسه تزیینی است که تحت نظر ناصر منصوری، در کابل ساخته شده و به گفته آقای منصوری ترکیبی است از سبک‌های طراحی کابلی، نورستانی، تیموری و شمسی. این قفسه که از شکل خورشید الهام شده، با لاجورد بدخشان تزیین شده و از چوب چارمغز (گردو) که دو رنگ طبیعی روشن و تاریک دارد، ساخته شده است.



ادامه مطلب


نوع مطلب : هنر، افغانستان، 
برچسب ها : موسسه فیروزکوه، صنایع دستی افغانستان، نمایشگاه لندن،


سکینه یعقوبی رئیس انستیتوی آموزشی افغان برنده جایزه یک میلیون دلاری 'اوپس' در سال ۲۰۱۳ شد. این جایزه به کسانی داده می‌شود که برای حل مشکلات جامعه شان کاری انجام داده باشند. فعالیت انسان دوستانه و اجتماعی آنها باید در عرصه مبارزه با فقر، بیسوادی، گرسنگی، بیماری و بی عدالتی صورت گرفته باشد. مرکز برکلی دانشگاه جورج تاون برای دین، صلح و امور جهانی' در آمریکا این جایزه را به خاطر فعالیت‌های چندین ساله خانم سکینه یعقوبی در عرصه آموزش و پرورش و بهداشت به او داده است.

سکینه یعقوبی پس از حضور نیروهای ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان، به آمریکا رفته و تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفورنیا در استوکتون انجام داده است. او کارشناسی ارشد در رشته بهداشت عمومی از دانشگاه لوما لیندا دارد. خانم یعقوبی برای یک سال در دانشگاه دیترویت کار کرده و بعدا از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ استخدام شده است. آغاز فعالیت‌های اجتماعی و بشردوستانه او از همین جا شروع می‌شود، زمانی که او به اردوگاه های مهاجرین افغان در پاکستان می‌رود.

او با درک اهمیت آموزش و پرورش، به همکاری عالمان دین، کلاس‌های درسی را راه اندازی کرد که به زودی در آن بیش از ۳۰۰ دانش آموز ثبت نام کردند. در سال بعد سکینه ۱۵ مدرسه برای ۲۷ هزار دانش آموز با حمایت مالی کمیته بین المللی مهاجرین ایجاد کرد. او تمام مدارس را نظارت می کرد، معلمان را آموزش می داد و مسایل بهداشتی و صلح را در مضامین درسی آنان گنجانده بود. وقتی کمیته بین المللی مهاجرین در سال ۱۹۹۵ با کمبود بودجه مواجه شد، مدارس بسته شد و خانم یعقوبی، انستیتوی آموزش افغان را با ۲۰ هزار دلار شخصی خودش تاسیس کرد.

فعالیت های خانم یعقوبی، گسترش یافت و اکنون او با جواز رسمی از وزارت‌های صحت/بهداشت، معارف/آموزش و پرورش، امور زنان و کار و امور اجتماعی افغانستان در ولایات کابل و هرات فعالیت می‌کند. انستیتوی آموزشی افغان اکنون ۵۲ مرکز آموزش ابتدایی، عالی، فرهنگ و هنر و فعالیت های در زمینه تامین معیشت دارد. دولت افغانستان به این نهادها هیج گونه کمک مالی نمی‌کند و تمام خدمات این مراکز رایگان است. تربیت معلم و خدمات آموزشی و بهداشتی برای زنان و کودکان مهمترین فعالیت‌های این نهاد است که با بودجه ۱.۷ میلیون دلار با ۴۸۰ کارمند فعال است.

خانم سکینه یعقوبی می‌گوید که از جایزه اوپس برای گسترش فعالیت‌های انستیتوی آموزشی افغان استفاده خواهد کرد. آرزوی او، افغانستانی آزاد با شهروندان تحصیل کرده است.

منبع: بی بی سی




نوع مطلب : افغانستان، 
برچسب ها : سکینه یعقوبی، جایزه یک میلیون دلاری اوپس، افغانستان،


شنبه 25 آبان 1392 :: نویسنده : دختر یخی



در دانشگاه هاروارد که در رشته های علوم انسانی بهترین دانشگاه جهان محسوب می شه به پایان نامه ها نمره هایa/b/cمیدهند.

بهترین استاد اون دانشگاه به پایان نامه ی یکی از دانشجو ها که مربوط میشد به پست24ساعته نمره ی ضعیف cمیده.

وقتی اون دانشجو به سراغ استاد میره و دلیل رو جویا میشه استاد در جواب میگه:

پایان نامه ی تو قشنگه اما تجربه ی من میگه پست24ساعته نشدنیه.

اون دانشجو حرف اون استاد بزرگ رو قبول نمیکنه خودش دست به کار میشه ودر حال حاضر صاحب پست FEDAXودر طول 24 ساعته شبانه روز بسته های پستی در خونه ی مردم میده.

از بزرگیه این شرکت فقط همینو بگم که هر17 دقیقه 1 هواپیمای پست FEDAX تو بزرگترین فرودگاه آمریکا به زمین میشینه




نوع مطلب : روانشناسی، 
برچسب ها : روانشناسی موفقیت، داستانک پندآموز، خودت رقیب خودت باش،


اسدالله سعادتی: با یک نگاه کنجکاوانه به پیرامون، به‌درستی درمی‌یابیم که مسلمانان امروز دقیقاً در لبه میانی دو دیدگاه متفاوت و حتا متعارض زندگی می‌کنند. از یک‌سو هوای مسموم دنیازدگی محض و روزمرگی بی‌هدف، ذهن و ضمیر ما را به‌سختی می‌آزارد و از سوی دیگر غبار غمبار افراط‌گرایی و قرائت‌های ناصواب از دین، باورها و فرهنگ دینی را تنفس می‌کنیم. هر‌دو نگاه، ستون فقرات آرمان‌های دینی و معنوی ما را به‌طور یکسان؛ اما با شیوه‌های متفاوت، می‌شکنند.

در زمانه‌ای که ما زیست می‌کنیم آنچه کم‌سو و بی‌رمق است، شمع نگاه معتدل، میانی و معطوف به حقیقت است. نه رفتارهای دینی ما، روح تشنه دینداران «معرفت‌اندیش» عصر ما را سیراب می‌کند و نه افکار دنیا‌‌اندیشان منکر معنویت، به معماهای ما پاسخ می‌دهد. به نظر می‌رسد، بسیاری از کسانی که سودای دین دارند؛ اما مشعل خرد‌شان در اثر گرمای تنور احساسات‌شان خاموش نیست، از چنین وضعیتی ناراحت‌اند.

پرسش اساسی در این میان اما این است که چگونه می‌توان از این وضعیت برزخی رهایی یافت؟ آیا راهی هست که بتواند مسلمانان را هم از خطر سقوط در اعماق تاریکی‌های دنیاگرایی و روزمرگی محض برهاند و هم ارزش‌های دینی و معنوی آنان را در دل دنیای‌شان، آنگونه که شایسته دین است، به بار و بر برساند؟ آیا اساساً تجلیل از سالمرگ مردان اصلاح‌گری ‌چون حسین،‌ که بار و برگ قیام اصلاح‌گرانه‌اش از دل دریای خون رویید و بالید،‌ فرصتی برای رهایی از چنگال احساسات و افراط‌گرایی و مبارزه منطقی با انحرافات است یا برعکس؟ چه‌چیزی را از قیام و انقلاب امام حسین باید دید؟ تن خونبار و زخم‌آلود او را یا روح بزرگ و اصلاح‌گرش را؟ به مظلومیتش باید گریست و میراث مرگ سرخ او را تنها به سرو‌سینه‌زدن خلاصه کرد یا با درک درست از هدف قیام، و با آموختن درس‌های انسانی از او، درخت کهنسال و تنومند آزادی و عدالت را سبزتر و پربار‌تر ساخت؟ به‌یقین که این پرسش، یا این پرسش‌ها، پرسش‌هایی سخت و با‌صلابتند. پاسخ درست به این پرسش‌ها، مجال دیگر و قلم توانمند دیگری می‌طلبد؛ اما با تسامح و اجمال می‌توان نکات زیرین را پاسخگونه‌ای به این پرسش‌های باصلابت تلقی کرد:

یکم؛
عاشورا را نباید به رسم بی‌روحی برای گریستن و به سرو‌سینه‌زدن تبدیل کرد. تا جایی که می‌دانیم حسین زینبش را به استقامت و پایداری توصیه کرد و از گریه و زاری به‌شدت برحذر داشت. او زینب را پیامبر یا پیام‌آور ‌یا روایتگر زخم‌های بی‌شمار بدن‌های شهدا نمی‌دانست؛ بلکه رساننده و تفسیر‌کننده پیام فلسفه قیامش تلقی می‌کرد. امام حسین نگفت که زینب تا می‌توانی در بازار شام اشک بریز! او می‌خواست زینب در بازار شام خطبه بخواند و بگوید که ایهاالناس! حسین برای برچیدن کج‌اندیشی‌ها و کجروی‌ها قیام کرد و جان داد.

دوم؛
عاشورا اختصاصی به یک مذهب ندارد. عاشورا در قدم نخست مکتب انسان‌سازی است که هرجا روح تشنه‌ای در جست‌وجوی عدالت، آزادی و ارزش‌های انسانی باشد، خود را در عمق دریای عظیم عاشورا احساس می‌کند. همه انسان‌های اصلاح‌گر و آزاده، عاشورایی‌اند. عاشورا فرصتی است برای بازاندیشی هر‌انسان آزاده و مسلمان. مجالی است برای یافتن پاسخ به این پرسش از خود که آیا واقعاً رفتارهایم انسانی است؟ آیا رفتارهای من می‌تواند سرمشقی باشد برای همه آنانی که در جست‌‌وجوی راهی برای اصلاح و رعایت حقوق دیگران است؟

تکرار همه‌ساله عاشورا باید به‌منزله دریچه‌ای درک شود که همه‌ساله از عالم بالا به روی انسان‌های مسلمان و آزاده باز می‌شود تا عظمت و ارزش‌ها و آرمان‌های برینی چون عزت، آزادگی، ایثار و از خودگذری در راه رفاه خلق را یاد آوری کند. پیام عاشورا بدون شک، باید تازیانه بیدارباشی باشد بر ‌بناگوش آن‌هایی که «خدا» را و «خلق»‌ را فراموش کرده‌اند و در «خویشتن» و هواهای نفسانی «خویشتن» فرو رفته‌اند. حادثه‌ای که در عاشورا اتفاق افتاد، تنها یک پیام محوری داشت؛ پیامی‌که از امتداد قرن‌ها و از ورای نسل‌ها، هنوز هم به گوش می‌رسد: «…طلب الاصلاح فی امت جدی» جامعه باید اصلاح شود؛ خرافات و کج‌اندیشی‌ها باید از جامعه رخت بربندد.

سوم؛
عزاداران باید این ندای عظیم را باگوش جان بنیوشند که: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی». آزادی برای برگزاری مراسم دینی‌ـ‌مذهبی حق همه است؛ اما این آزادی نباید با آزادی‌های دیگر در تعارض قرار گیرد.

البته آزادی برگزاری مراسم عاشورا مثل برخی از آزادی‌های دیگر در کابل نوپدید نیست. کابل از سالیان دیر، فرهنگ تجلیل از عاشورا را در سینه‌اش پرورانده است. شاید با اندکی تفاوت و شدت و ضعف در زمان‌های مختلف. مردم کابل اعم از شیعه و سنی از دیرباز تا‌کنون، بر‌خلاف رسم برخی از کشورهای پیرامون، متحدانه به عاشورا با دیده قدر نگریسته و از آن تجلیل به عمل آورده‌اند. به‌یقین که این نوع برخورد فرامذهبی با عاشورا، پاسداشتنی است. هوشیاری عزاداران و سقوط‌نکردن در کام انحرافات و احساسات، نور این نوع نگاه را پُرسو‌تر می‌کند.

خون‌آلود‌کردن پشت و پهلوی خود با تیغ‌های تیز در مساجد و مکان‌های عمومی‌که امکان دارد باعث تنفر دیگران شود، ‌نیز سد‌کردن راه‌ها و جاده‌ها، نصب بلندگوهای بیرونی و برخی از موارد دیگری که باعث آزار دیگران می‌شود، با روح عزاداری و با هدف و فلسفه قیام امام حسین سازگار نیست. بنا‌بر‌این، حق آزادی برگزاری مراسم عاشورا، اگر سبب می‌شود که حق دیگری از کف برود، یا آزادی‌ای سلب شود، دقیقاً با هدف قیام امام حسین زاویه منفرجه ایجاد می‌کند.

آزار‌رساندن به دیگران، ضد ارزش است. سلب آزادی از انسان‌ها، پشت‌کردن به انگیزه قیام امام حسین و افول در قعر ضد ارزش‌هایی است که امام حسین، ارجمند‌ترین سرمایه‌هایش را که همانا جان خود و عزیزانش بود؛ برای رهایی جامعه از آن، در طبق اخلاص گذاشت و فدا کرد. اینک برماست که اجازه ندهیم این فرهنگ تجلیل از عاشورا، آنگونه که امام حسین می‌خواست، فدای رفتار ‌و نگاه‌های انحرافی ما شود.


منبع: جامعه باز




نوع مطلب : افغانستان، 
برچسب ها : عاشوار، فلسفه عاشورا، قیام امام حسین، کربلا، کابل، افغانستان،


سه شنبه 21 آبان 1392 :: نویسنده : احمد احمدی

مسابقه و همایش افغانستان شناسی در تاریخ 28/8/92 در استان قم برگزار می­شود. به علت ظرفیت محدود  برای شرکت کنندگان در این همایش ثبت نام و دریافت کارت ورود فقط از طریق سایت زیر امکان  پذیر می­باشد.

از سایت Bafia.moi.ir یا لینک زیر ثبت نام کنید.

http://portal2.moi.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID=f7312329-57bd-4908-9f8a-a6f70fc82fd4

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها : افغانستان شناسی،


كارگاه اموزشی مهارت مقاله نویسی

 مقاله نویسی یكی از مهارت هایی كه همه ی دانشجویان در همه ی رشته ها باید آن را فرا بگیرند لذا برآن شدیم تا با یاری جمعی از فعالین دانشگاه ها كارگاه آموزشی را برگزار نماییم.

آشنایی با روش های تحقیق و طرح های مطالعاتی _ روش نگارش یک پروپزال یا طرح تحقیقی-
 روش نگارش انواع مقالات علمی، پژوهشی، کاربردی و بنیادی



مقاله




نوع مطلب : اطلاعیه ها، آموزشی، عمومی، 
برچسب ها : اموزش مقاله نویسی، مقاله نویسی، روش تحقیق، کلاس اموزش روش تحقیق،


چهارشنبه 15 آبان 1392 :: نویسنده : زهرا رضایی

کاریکاتور از مانا نیستانی: کودک را آماده ورود به جامعه کنیم

معلم کلاس اول، سوال تکراری همه‌ی سالهای گذشته را دوباره پرسید: «وقتی بزرگ شدید، می خواهید چه کاره شوید؟» بچه‌ها هم پاسخ‌های تکراری سالهای گذشته را تکرار کردند: «دکتر. دکتر. مهندس٫ دکتر. مهندس٫ مهندس٫ فضانورد. دکتر. مهندس». همه می‌خواستند وقتی بزرگ شدند به «جامعه» خدمت کنند.

هنوز نخستین حروف الفبا را نیاموخته بودند. هنوز دنیا را ندیده بودند. هنوز کشور را نمی‌شناختند. اما پدرها و مادرها و رسانه‌ها کار خود را خوب انجام داده بودند. یادشان داده بودند که اینجا سرزمین دکترها و مهندس‌هاست. یادشان داده بودند که اینجا «مدرک» خود یک «شغل» است. یادشان داده بودند که وقتی بزرگ شدی و خواستگاری رفتی، اگر بگویی مهندسی، کسی نمیگوید شغلت چیست. یادشان داده بودند که فضا، فضای ناامنی است.

یادشان داده بودند که این جماعتی که در اطرافتان زندگی می‌کنند، دوست دارند شما «دکتر و مهندس» شوید. و تو اگر می خواهی رسوای جماعت نباشی، همرنگ جماعت باش. حتی یادشان داده بودند که در خلوت خود، به خانه و ماشین و ثروتی که دکترها و مهندسها دارند فکر کنند و در کلاس خود، از «خدمت به جامعه» بگویند.

پدرها و مادرها، تنها نکته‌ای را که برای نگونبختی فرزندانشان لازم بود، خوب آموزش داده بودند. خیلی خوب. یادشان دادند که برای انتخاب آرزوهایت، به آرزوهای اطرافیانت فکر کن و نه به میزان رضایتی که پس از تحقق آرزوهایت تجربه می‌کنی.

بچه‌ها، آرزوهایشان را گفتند. یا بهتر بگویم: آرزوهای پدرها و مادرهایشان را تکرار کردند. بچه‌ها، به همکلاسی خود که قرار بود فضانورد شود، خندیدند. در حالی که او تنها کسی بود که آرزوی خودش را گفت.

هجده سال گذشت.

برگه‌ای را پیش رویشان قرار دادند با هزار خانه‌ی سفید و یک قلم که با آن می‌توانستند سرنوشتشان را خط‌خطی کند. با دقت و تمرکز٫ هیچ خانه‌ای نباید نیمه سیاه می‌شد. یا سیاه سیاه یا سفید سفید. در اینجا، باید منتظر می‌ماندند تا دانشگاه‌ها، آنها را انتخاب کنند و به آنها بیاموزند که باید چه چیزی را دوست داشته باشند.

یکی که در دلش همیشه دوست داشت باستان ‌شناس شود، مهندس شد. یکی که در دلش دوست داشت مهندس شود، حسابدار شد. آنکس که می‌خواست حسابدار شود، پزشک شد. تنها کسی که راه خودش را رفت، آن فضانورد دوران دبستان بود که رویایش را خودش انتخاب کرده بود. او بزرگتر شد و دنیا را بهتر شناخت و تصمیم گرفت به جای فضانورد شدن، نویسنده شود.

او بعدها آموخت: در جامعه‌ای که مردم، تو را مانند خودشان می‌خواهند، مانند خودت بودن حتی از فضانورد شدن سخت‌تر است.

شما دانشجوی عزیز، از رشته ای که در حال تحصیل در آن هستید راضی هستید؟

منبع: روز نوشته های محمدرضا شعبانعلی




نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها : ارزو، تحصیلات، رشته تحصیلی،


دوشنبه 13 آبان 1392 :: نویسنده : دختر یخی


1. کنجکاوی را دنبال کنید
“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “
چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟
پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

۲ .پشتکار گرانبها است
“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”
تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .
با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

۳ .تمرکز بر حال
“مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند ، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمیدهد“
پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام میدهید.
انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .

۴ .تخیل قدرتمند است .
“تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی به مراتب از دانش مهم تر است “
آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید ؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست ، تخیل است.
آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

۵ .اشتباه کردن
“کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد “
هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .
من این را قبل گفته ام ،و اکنون هم می گویم ، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید .

۶ .زندگی در لحظه
“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد”
تنها راه درست آینده شما این است که در “همین لحظه ” باشید .
شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید .،بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد .

۷ .خلق ارزش
“سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید “
وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید .اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید
استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد .
تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد .

۸ .انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید.
“دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن “
شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.


۹ .دانش از تجربه می آید .
“اطلاعات به معنای دانش نیست . تنها منبع دانش تجربه است “
دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !
وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .

۱۰ .اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید.
“اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”
۲ گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید این ۲ گام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود .





نوع مطلب : روانشناسی، عمومی، 
برچسب ها : قوانین زندگی، قوانین زندگی انیشتین،


۸صبح، کابل: دانش‌آموزان مکاتب افغان-ترک در افغانستان، طی سال جاری خورشیدی توانسته‌اند که ۱۴۷ مدال از المپیادهای بین‌المللی به‌دست آورند. این مدال‌ها شامل ۴۴ مدال طلا، ۴۹ نقره و ۵۴ مدال برونز می‌شوند. مسوولان مکاتب افغان-ترک در افغانستان می‌گویند: این مدال‌ها در المپیادهای کمپیوتر ساینس، ریاضی، محیط زیست ساینس، اختراعات، لسان انگلیسی، فزیک، کیمیا، بیولوژی، اجتماعیات، زبان ترکی و هنر رسامی که در کشورهای اندونزیا، هندوستان، ایران، گرجستان، رومانیا، ترکیه، کینیا و آذربایجان راه‌اندازی شده بود، توسط شاگردان مکاتب افغان-ترک به‌دست آمده‌اند.

شاگردانی‌که توانسته‌اند طی سال جاری میلادی از المپیادهای بین‌المللی مدال به‌دست آورند، روز شنبه، یازدهم عقرب، طی مراسم خاصی با حضور وزیر معارف و سفیر ترکیه در افغانستان از سوی مسوولان مکاتب افغان-ترک مورد تقدیر قرار گرفتند.

دانش‌آموزان مکاتب افغان-ترک که از سال ۲۰۰۳ به این‌سو در المپیادهای بین‌المللی شرکت می‌کنند، طی این سال‌ها توانسته‌اند که ۳۵۹ مدال به‌دست آورند. دانش‌آموزان این مکاتب در سال ۲۰۰۳ تنها سه مدال به‌دست آوردند اما در سال ۲۰۱۳ توانستند که ۱۴۷ مدال به‌دست آورند.

در حال حاضر، سی مکتب شامل لیسه و ابتداییه افغان-ترک در افغانستان فعالیت دارند. این مکاتب عمدتا در شهرهای بزرگ افغانستان فعال هستند. مسوولان مکاتب افغان-ترک می‌گویند که در حال حاضر در این مکاتب بیش از شش هزار و شش‌صد دانش‌آموز مصروف آموزش هستند. به گفته‌ی آنان، از سال ۱۹۹۵ میلادی که مکاتب افغان-ترک در افغانستان آغاز به فعالیت کرده، تاکنون بیش از سه هزار و چهارصد تن از این مکاتب فارغ شده‌اند.


مکاتب افغان-ترک از جمله‌ی با کیفیت‌ترین مکاتب افغانستان به شمار می‌روند. شاگردان این مکاتب، در امتحانات کانکور نیز نمرات بلندی را به‌دست می‌آورند.


منبع: ۸صبح




نوع مطلب : افغانستان، 
برچسب ها : المپیادهای بین‌المللی، افغانستان، مکاتب افغان-ترک، کابل،


وزارت زراعت نمایشگاه سه‌روزه زراعتی را در کابل برگزار کرد. در این نمایشگاه انار قندهار، سیب بدخشان، بادام دایکندی و بوته‌ها و گل‌های سبز خانواده ستروس ننگرهار توجه بیشتر بینندگان را به خود جلب کرد. هزاران تن در مدت سه روز از این نمایشگاه دیدار کردند. این نمایشگاه توسط شماری از رسانه‌ها از جمله ۸صبح حمایت رسانه‌ای شده بود. مسوولان برگزاری این نمایشگاه گفتند که انتظار دارند حدود ۷۰ هزار نفر در این سه روز از نمایشگاه دیدن کنند. مقام‌های وزارت زراعت در نخستین روز این نمایشگاه گفتند که هدف‌شان از برگزاری نمایشگاه معرفی و شناسایی محصولات زراعتی افغانستان برای مارکیت‌های داخلی و خارجی می‌باشد.

وزارت زراعت همه‌ساله نمایشگاهی را در فصل خزان برگزار می‌کند، زیرا در این فصل تمام میوه‌های افغانستان پخته می‌شود و برای فروش وارد بازار می‌گردد. تا چند سال پیش، میوه‌ی افغانستان بازاری برای فروش نداشت. دهقانان و باغداران شکایت داشتند که زحمت‌های یک‌ساله‌شان به‌دلیل نبود بازار فروش ثمر چندانی نمی‌دهد. اما در سال‌های اخیر با برگزاری این نمایشگاه‌ها شماری از تاجران خارجی میوه‌های افغانستان را به خارج از کشور انتقال می‌دهند. انار قندهار، خربوزه شمال و اخیرا کچالوی بامیان خریداران زیادی پیدا کرده است.

شماری از دهقانان، تاجران و متشبثین خصوصی که در این نمایشگاه غرفه داشتند از برگزاری این نمایشگاه‌ها ابراز رضایت کردند. آن‌ها گفتند که با برگزاری این نمایشگاه‌ها، تاجران داخلی و خارجی با محصولات میوه، نباتات و لبنیات آشنا می‌شوند و زمینه خرید و فروش مساعد می‌شود. اکرم، دهقانی که محصولات سیب را در نمایشگاه آورده بود گفت: «این نمایشگاه بسیار فایده دارد، پیش از این هیچ کس نمی‌دانست که در بدخشان سیبی با این کیفیت و شیرینی وجود دارد. من با چند تاجر گپ زده‌ام و آن‌ها بعد از این میوه‌های ما را خریداری می‌کنند. ما بسیار خوش استیم.»

این نمایشگاه فرصت خوبی را برای شناسایی و تامین ارتباط بین دهقانان و باغداران نیز فراهم می‌کند، زیرا غرفه‌هایی از محصولات زراعتی اکثر ولایات در آن به نمایش گذاشته شده است. احمدالله یک تن از دهقانانی که در این نمایشگاه غرفه دارد گفت: «من با چندین تن از دهقانان و باغداران آشنا شدم. از ولایات مختلف و تجربه‌های خود را با هم شریک کردیم.» این دهقان می‌گوید شیوه‌های جدید کشت نباتات را در این نمایشگاه یاد گرفته و از این تجربه‌ها استفاده خواهد کرد. او گفت تا زمانی‌که چنین نمایشگاه‌هایی برگزار نشود، زمینه معرفی و آشنایی فراهم نخواهد شد.

در این نمایشگاه انواع و اقسام ابزار زراعتی نیز به نمایش گذاشته شده بود. ماشین درو، انواع تراکتورها و هم‌چنین دستگاه‌های کشیدن آب از اعماق زمین در آن موجود بود. برخی از شرکت‌ها واترپمپ‌های نوری یا سولرپمپ‌ها را به نمایش گذاشته بودند. این نوع واترپمپ‌ها خریداران زیادی دارند زیرا در اثر خشک‌سالی‌های اخیر بسیاری ولایات با کمبود آب مواجه اند. این نمایشگاه که چهارشنبه ۸عقرب افتتاح شد، دیروز جمعه به پایان رسید.

منبع: 8 صبح




نوع مطلب : افغانستان، 
برچسب ها : نمایشگاه ابزار زراعتی، کابل، محصولات زراعتی،