تبلیغات
متخصصان ودانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد (مدآد) - توصیه به افراد همیشه نگران و زودرنج
 
درباره وبلاگ


این وبلاگ متعلق به متخصصین و دانشجویان افغانستانی مقیم استان قم میباشد. هدف اصلی این وبلاگ، اطلاع رسانی هموطنان عزیز درباره مسائل آموزشی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... افغانستان (در وهله اول) و جهان (در مرحله بعد) میباشد. گاهی نیز حرفهای ناگفته دلمان را ثبت خواهیم کرد.
دوستانی که مایل به تبادل لینک با ما هستند ما را با عنوان (مدآد) لینک کنند و در قسمت نظرات عنوان وبلاگ خود را بگذارند تا لینک شوند.
در صورت تمایل به همکاری در وبلاگ با ما ارتباط برقرار نمایید.
ایمیل مدیر وبلاگ
ahmad.ahmadi0069@gmail.com

مدیر وبلاگ : احمد احمدی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
متخصصان ودانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد (مدآد)
اتحاد، برادری، دیانت، ایثار، علم و تلاش رمز موفقیت و پیشرفت
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
آدم‌های نگران و حساس، یک عالم « اما و اگر» دور خود می‌چینند چون به « تنبیه شدن» و حتی امکان مواخذه قرار گرفتن بهای زیادی می‌دهند. در محدوده علم روانشناسی، کلمه« تنبیه» هم به معنای عکس العمل منفی است نسبت به انتقادی که از افراد می‌شود و هم احساس نگرانی برای این واقعیت که، دیگران قدر نکات مثبت ‌شان را نمی‌دانند.   

احساسات بازدارنده
به افراد حساس و نگران توصیه می‌شود مواظب واکنش ها و رفتاری که آنها را از اعمال معمولی باز می‌دارد باشند. سیستم بازدارنده BIS (Behavioral Inhibition System) در حقیقت روشی است که دلائل تلاش و موفقیت افراد را بیش از حد به زیر سئوال می‌برد تا آنجا که افراد، دست از رقابت و تلاش می‌کشند. برای مثال، افرادی که حس رقابت و انگیزه قوی برای دستیابی به موفقیت دارند، از طریق سیستم کنترلی که در رفتار خود تعبیه کرده‌اند (به خاطر مشکلات طبیعی در سر راه رقابت و برای فرار از واکنش منفی)، دست از رقابت می کشند.

به همین دلیل به افراد زودرنج و همیشه نگران توصیه می‌شود ضمن تشخیص و اگاهی بر « سیستم بازدارنده اعمال و انگیزه ها»، تلاش کنند تا توجه خود را معطوف عواقب مثبت اعمال‌شان سازند.

تلاش کنید تا اعمال تان برای پاداش و جایزه نباشد.
متوجه مرز ظریف بین قدردانی نشدن  با « مردود شدن» باشید. برای مثال اگر در یک مسابقه هنری شرکت کردید و آثارتان را برای پذیرش در مسابقه ارائه داده‌اید ولی خبری نشده‌است و کسی با شما تماس نگرفت به واکنش منفی و « شخصی کردن» ماجرا نپردازید. صبوری پیشه کنید و با خودتان مهربان باشید و به سراغ دلائل غیرواقعی و خرد کردن شخصیت خودتان نروید.

خود را در معرض انتقاد سازنده قرار دهید
آدم‌های حساس و زودرنج، تمایل دارند از کسانی که به قابلیت های آنها اعتقاد دارند و نقاط مثبت اعمال شان را به خوبی تشخیص می‌دهند پناه ببرند. به خودتان فرصت دهید تا در معرض نظرات انتقادیِ آدمهای حرفه‌ایی و مسلط به موضوع نیز قرار بگیرید.

یاد بگیرید که تعریف درستی از احساسات خود داشته باشید
توانایی برای رودرویی با احساسات و عواطف دشوار، مشروط است به این واقعیت که انها را به درستی تشخیص دهید. قبل از هر چیز باید به این حقیقت وقوف داشته باشیم که داشتن احساساتی نظیر « من عصبی هستم» یا « احساس می کنم خیط شده‌ام»   نباید ترسی در ما ایجاد کند. شما می‌توانید با وجود داشتن احساسات ناخوشایند، همچنان بر تصمیم، تلاش و هدف خود پابرجا باشید.

سرخوردگی و حتی یک شکست، احتیاج به زمان دارد.
به خودتان فرصت دهید تا مرور زمان، به آرامی، احساسات صدمه دیده تان را ترمیم کنید. ناراحتی خودتان را انکار نکنید و به اندازه ممکن احساس جریحه دار شدن را با مهربانی و صبوری پذیرا باشید.

منبع: مجله مرد روز




نوع مطلب : روانشناسی، 
برچسب ها : زود رنجی، نگرانی، ترس، روانشناسی، افراد حساس،